Thai och tvätt

Har under dagen värmt upp vårkänslorna med att äta mackor ute på min gård, med solen värmande i ansiktet. Inte jätevarmt eftersom det blåste lite och inte var många grader varmt men väldigt skönt att bara sitta och njuta.
Tvättstugan är ett återkommande, inte problem kanske, men alltid händer det något där nere. Nu har den ena av två tvättmaskiner gått sönder så nu tar det dubbel så lång tid att tvätta eller faktiskt mer än dubbelt upp i tid. Den lilla maskinen, som nu är trasig, tar 55 min på sig att tvätta 60 grader medans den stora tar 1 timme och 38 minuter. Den tidsekvationen går inte ihop men eftesom bara en går att använda blir det mer än dubbelt.

Därför var jag tvungen att köra fulingen och boka hela dagen för att tvätta lite, dessutom har jag passat på att tvätta mina skor. En liten tvättonsdag istället för våffelonsdag.
Medans tvätten ligger under mig och blir ren och fin har jag sovit lite middag och handlat thaimat. Svårt det där med thaiköket om man som jag absolut inte vill äta kyckling. Fick ta det enda som inte var kyckling, denna rätt smakade förövrigt inget vidare men mätt blev jag iaf och det är egentligen det enda jag är intresserad av.

Ikväll ska jag hem till Jimmy och kolla Frölunda, han har bjudit in en av mina idoler, Hank som är Jimmys styvpappa. Det är helt annorlunda att kolla sport med Henke. Kan knappt bärga mig

Kommentarer
Postat av: M.

Men hur var det nu? Är inte herr Alex ledamot i styrelsen för bostadsrättsföreningen, vari nämnda trasiga maskin befinner sig? Bara att aktualisera frågan i styrelsen - omgående - och åtgärda det hela. Det är väl för att själv få ta ansvar för sin boendetrivsel, som man väljer att bo i bostadsrätt.

Rätta mig om jag har fel.

2009-03-25 @ 19:22:11
Postat av: Anonym

Du är bra konstig i maten..kyckling som är så gott,men sen har du ju lite fix ideer på vad och hur du äter...haha

Läste ju något inlägg för ett tag sen där du åt soldatens ärtsoppa till FRUKOST!Eller när du häller mjölk på skeden när du äter gröt...

2009-03-25 @ 20:14:58
Postat av: bordsgrannen!

Hej.

gillade dutt förra inlägg, det där med en dag för allt. håller helt med, men jag gjorde något helt sjukt i dag. slutade vid 9 tiden på kvällen, åkte till ica maxi och handlade mig en voffeljärn och ställde mig vid tio tiden och gräddade vofflor, som sen jag och hunden avnjöt till sinfelt :)

2009-03-26 @ 00:22:57
Postat av: Anna

Kyckling som är så gott. Fast nu när de säger att de hittat massa glas i kyckling så är man inte så sugen på de.

2009-03-26 @ 17:25:44
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Marie

Ja tvätt går före allt...även våfflor med gräddde osylt!! Att du inte vill äta kyckling...är ju inte så konstigt alls i dessa tider..med tanke på att man kan träffa på otrevliga saker där i...som exempelvis glasbitar!! ha en härlig helg...kramizar!!

2009-03-26 @ 21:25:37
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Candy

Men Adam, en så miljömedveten man som du borde veta bättre än att tvätta i 60 grader, för fan, nu får du skärps sig!

2009-03-29 @ 12:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0