Skörden, slog rätt

Baginboxbibbi fyller en väldigt viktig sämhällsfunktion, många själar vänder sig hit när livet kärvar lite, i en del fall mycket. Här finns tröst tex i "Frågelådan på stan" där man kan lägga i sina frågor om livets olika mysterier. Eller direkt här på bloggen. Det är alltfrån relationsfrågor, träning, idrottsfrågor, politik till matlagning och existentiella frågor kring livet. Både jag och Bibbi lägger mycket tid på att svara på Era frågor. 

En del av veckans brevskörd ser ut enligt följande:

Mette: Hej Alex! Jag undrar vad du tycker om att Curlinglandslaget funderar på att lägga sitt träningsläger på högöjd i Sydafrika? Kan dom verkligen tillgodogöra sig dom extra röda blodkropparna?  
Hej Mette! Jag vet att denna fråga har varit gissel och tandvärk inom SCF (Svenska Curling Förbundet), jag tror absolut att det är en bra idé att använda sig av höghöjdsläger, titta bara på hur bra det gick för Johann Mühlegg under OS 2002.

Andreas: Bibbi, du som en tjej i farten, jag ska ha inflyttningsfest i helgen men vet inte hur jag ska göra med allt. Mat, dricka osv. Tacksam för svar.
Tjabba Andreas! Jag har själv haft väldigt många båda inflyttnings och utflyttningsfester (hyresvärdar är förbaskat gnälliga). Jag brukar ha festerna runt den 25:e, då kontot är välfyllt, och ladda på med falukorv och Kir. Kiren blandas med hemlagad sprit, vilket ger en skön känsla av sommar och sol. Bordsplacering anser jag vara lite överskattat då alla ändå sätter sig var dom vill. Bjud gärna in mig om du vill. Lycka Till!

Mimmi:
Alex! Killproblem, jag har en kille som jag är väldigt intresserad av men som jag känner att jag inte får någon riktig koll på. Får dubbla budskap hela tiden, vad göra?
Mimmi, Mimmi, får du dubbla budskap ska du köra på det budskap som passar dig bäst där och då, smid medans järnet är varmt. Du vet, fega tjejer får aldrig kyssa snygga killar. Rock on.

Lasse: Hejsan Alex! Lite nyfiken på ditt dietupplaägg, du har tidigare hintat om mycket dålig mat och utebliven träning. Hur gör du för att maskera detta?
Hej Lasse! Jag kör 2000-talsdieten som innebär att jag jobbar hårt med sk bodychocking. En månad kan jag bara äta fet mat och inte träna alls för att nästa vecka bara äta bark med vetekli och träna fyra ggr per dag. Nästa månad kan det bli bara ost och socker men ingen träning. Det svåra är att hitta den hårfina linjen i dieten. Jag tror att den här dieten kan vara det eviga svaret på fettman i världen, återkom gärna med lite feedback.

Sådär kan en brevskörd se ut. Kom gärna med egna frågor.

Kommentarer
Postat av: Sara Andersson

Haha... Kul kille är du iaf ;) hur kommer du på allt?

2009-03-11 @ 20:30:32
URL: http://saratalarut.blogg.se/
Postat av: Anonym

Seriöst??

Skickar folk sån här skit?

Förstår att du har fullt upp... hahah.

2009-03-11 @ 21:08:04
Postat av: Jenny

Hej Alex,

du som bor i Gbg, kan du rekommendera några bra restauranger i centrala Gbg? Ska ev besöka staden i maj och tänkte gå ut och äta en god matbit någonstans men var... Satt och tittade på Internet men det är ju svårt att få en riktigt uppfattning genom att bara läsa text och menyer.

Är det i höst Körslaget drar igång ;-)

Kram Jenny

2009-03-11 @ 22:18:13
Postat av: Ann

Skönt för frågeställarna att du tar dessa viktiga frågor på allvar

2009-03-11 @ 22:28:41
Postat av: Jessica

Men veliga pojkar får inte kyssa heta flickor heller. :P

2009-03-11 @ 22:40:48
Postat av: Alex

Ann:

Man måste ta folks olika behov på största allvar ;-)

2009-03-11 @ 23:13:43
Postat av: Alex

Precis Jessica! Så är det ju åt bägge håll, orka vela.

2009-03-11 @ 23:16:34
Postat av: Joffre

Hello Alexander!



Jak har precis börjar lasa din blog...det är Joffre från Den rata for Rosing...men vat faan hur gör dut för att få så många fina flicka efter dig? Jak förösker allt vad det gar med Linda men hon säger at jak ar en slemig brasssen...du vann ju det dar programet jak sag på tv...vad skall jak göra?



Sorry for bad svenska...



/Joffre.

2009-03-11 @ 23:34:52
Postat av: Alex

Hahaha Joffre!

Jag tror att du måste försöka hitta Den Rätta Rosing under smink och attityd, då kommer hon stå där framför dig Joffre med hela hjärtat blottat.

Ut och kör!

2009-03-12 @ 09:00:34
Postat av: Alex

Hejsan Jenny!

Både lätt och svår fråga, vill man sitta på avenyn eller ta sig till lite mysigare trakter. Jag gillar Linnégatan där det är nerlusat med restauranger. Kolla Istället, mysig uteservering även på vintern. Beror på vad du är sugen på. Ett favoritställe är Mi Casa som ligger på Vasagatan, lungt med god mat i fin klass. Lite tråkigt att testa standardställen på avenyn. Kan, säger kan, vara överskattat. Återkom för fler svar från Mr Gbg.

2009-03-12 @ 13:29:46
Postat av: Jenny

Tack Alex för förslagen. Vi ska bo på Grand Hotell Opera, tror jag det hette. Så vi kommer väl att hålla oss inom gångavstånd. Hade tänkte äta en godare middag med lite finare mat. Inte ex pizza eller på någon pub utan mer en mysigare restaurang. Tittade på dina förslag och det var ju i den prisklass som passar oss. Tack! Kram Jenny

2009-03-13 @ 14:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0