Kör på

En sak som jag har tänkt på en del är; vilka är Ni som läser min blogg? Några känner jag till, mest på namnen i kommentarerna men ändå vet jag ingenting om dom bakom namnen, för att inte tala om alla läser men som inte skriver. Missförstå mig rätt, jag ligger inte sömnlös eller söker IP-adresser, men man blir ju ganska nyfiken. Det händer faktiskt att jag träffar okända människor som berättar att dom läser bloggen och dom kan en massa saker som jag skrivit och glömt bort. Bra att bli påmind om sitt liv då och då.
För några dagar sedan började jag läsa baginboxbibbi från början, ibland var det nästan så att jag rodnade både över det jag skrivit och det andra skrivit. Kanonbra att uppdatera mig själv på vad jag gjort senaste halvåret.

Kan ändå inte komma bort från känslan av att det är både spännande och lite skrämmande att veta att 400-500 personer läser mina små stycken varje dag, jag kanske inte är den mest öppna bloggaren men lite vill man ju ha för sig själv.

Hoppas ni fortsätter läsa och kommenterar mina dagar och upptåg. Nu kör vi!



Kommentarer
Postat av: Anna

Förstår om det kännes jobbigt ..

2009-03-06 @ 11:45:49
URL: http://annasaraj.blogg.se/
Postat av: Åsa

Förstår din nyfikenhet. För mig känns det nästan som att jag känner dig då jag har följt dig både i ems och i bloggen men du har inte en susning om vem jag är. Ha en trevlig helg!

2009-03-06 @ 12:03:22
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha jag tror nog du ligger sömnlös på nätterna å funderar på vilka som läser :P



Jag läser din blogg varje dag pga att du e sådär mystiskt snygg å lockande på nått sätt lixom...och självklart för att du har ett ansikte man kommer ihåg nu oxå men...:)



Jag förstår dock inte varför det är så att man fastnar så lätt vid en blogg...har man väl börjat läsa å följt nån så e man fasen fast sen..haha :P



Ha en görbra dag :)



2009-03-06 @ 12:16:22
Postat av: Thess

Jag heter Thess o jag brukar läsa din blogg för att jag tycker att du skriver roligt. Jag bor i Skövde som du ju redan är lite bekant med, dock känner jag inte Johanna, men jag snubblade in här efter eran insats i EMS. Har nog kommenterat nångång då o då här :) Jag vet inte om min blogg är lika rolig som din, iaf inte just nu när det känns som att jag mestadels har klagat mycket i min blogg den senaste tiden, men hey, kika in så ser du iaf vem jag är ;)

Ha en bra dag!

Mvh /Therese

2009-03-06 @ 12:34:12
URL: http://lillthess.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag började läsa din blogg efter att jag kommit till den via en länk i Johannas blogg på ensam mamma söker.

Så är det, och nu kan man ju inte sluta läsa. =) Plus att man tidigare bott i Göteborg så det är lite skoj att läsa om dina äventyr där nere i den vackra staden.



/Nina

2009-03-06 @ 14:15:22
URL: http://ninacs.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Härmed anmäler jag mig som mer eller mindre frekvent läsare av denna blogg. Vi har faktiskt träffats IRL, närmare bestämt gästspelade du på vår midsommarfest på Tjörn för några år sedan.



Jag tycker att du är duktig på att skriva och det är även roligt att få "smygtitta" lite på någons liv. =)



2009-03-06 @ 14:36:14
Postat av: Johanna

Ses vi på lounge i helgen eller ;) Då vet du kanske vem jag är som läser din blogg... Sågs där när du va där med kryckan och skåningen från ems för några veckor sedan... Du har en charmig blogg i alla fall - även om jag tyckte du va charmigare när man träffade dig - kan i och för sig ha varit mängden av det goda som gjorde det ;) Trevlig helg i alla fall!

2009-03-06 @ 14:50:24
Postat av: Stefan

Japp Alex alltid spännande att inte veta vilka vi är som skriver men tror hoppas vi är ganska vanliga människor som gillar en kille som skriver och tjatrar lite om allt möjligt i livet och han gör det på ett bra och spännande sätt därför har man fastnat för din blogg även om du inte alltid berättar allt men lite ska man ha i sin egen lilla låda, var föresten på ett besök i gtb i går i jobbet(möndal en torsdag) att veta vem jag är kan man nog lätt se på min mail adress om man googlar.



ha en jävligt bra helg grabben and take it easy//stefan

2009-03-06 @ 16:19:35
Postat av: Daniela/Neliz

jajjamensan, jag är här och läser, och kommer även att fortsätta med det. Och snart går mitt ena abonemang ut så då kommer jag och hälsar på i butiken också :)

2009-03-06 @ 16:58:43
URL: http://neliz.se
Postat av: Linda

klart att man måste kolla in här dagligen=)

Ja vem jag är vet du ju mycket väl. Mer än så behöver jag inte säga;)!

Kram

Linda

2009-03-06 @ 17:26:03
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Ellebelle

Mig har du ju letat reda på Och kul var det! :) Så nu vet du Typ, vem jag är ;). Lite mer än tidigare iaf. Sen tänke jag ju fortsätta kommentera så får du liite fler hintar om vem jag är. Eller snarare vet lite mer om vad jag sysslar med om dagarna. =) Här blir det en lugn kväll med chips och Let´s Dance ;)

2009-03-06 @ 17:46:18
Postat av: Jonny

SKÅNINGEN.....det var det värsta !!!! Jonny om jag får be...eller möjligtvis exgöteborgaren, kan även svälja, han som bor i Skåne...men skåningen ? Alex vad är det för folk du släpper igenom bloggfilter ?

2009-03-06 @ 18:20:12
URL: http://jonnyjohansen.blogg.se/
Postat av: Gotland

Jag är en sån som läser men inte skriver nåt, med undantag just precis nu då.. :-) Dock följt bloggen sen du var med i programmet. Du har nåt lurigt som man gillar.

2009-03-06 @ 18:53:03
Postat av: Blåvitt bruttan!!

Här e en som e inne o smyläser ibland!!! Vi har ju inte träffats på ett tag men upplevt en del ihop bla trasiga dörrar en midsommar o en massa bra blåvitt matcher!!He he he

Kram på dig!!

2009-03-06 @ 20:01:34
Postat av: Marie

Japp jag läser också..nästan varje dag här!! För du är så kul...man får sig ett gott skratt...kan man behöva ibland!! Min blogg är inte hälften så bra o rolig som din antagligen...men jag skriver om min vardag helt enkelt...för att få utlopp om hur jag mår o känner för just den dagen...kolla gärna in den så ser du vem jag är... hoppas att du får en härlig helg...det ska jag ha...med en sjuk son som har luftrörskatarr...Kram kram!!

2009-03-06 @ 21:16:32
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag är en trogen läsare!

Kör bara kör, jag läser och läser!!

2009-03-06 @ 23:00:32
URL: http://lovisabengtzen.blogg.se/
Postat av: Lillan

Läser bara för att du är så olik Matte i Bygglov som man möjligt kan vara;)

2009-03-06 @ 23:12:37
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Alex

Johanna 1:

Lite mystisk..hehe jag vet inte men säger du det så. Tack!

2009-03-07 @ 00:18:43
Postat av: Alex

Johanna 2:

Aha, den midsommaren kommer jag ihåg. Riktigt kul med trevligt folk. Hoppas allt är bra med dig! Fortsätt "smygtitta"

2009-03-07 @ 00:21:36
Postat av: Alex

Johanna 3:

Heter alla Johanna nuförtiden..? Nej, den här helgen ska jag hålla mig hemma men säkert en annan dag. Du ser Jonny blir ledsen när han kallas "skåningen", han är blåvit men har flyttat till varmare breddgrader. Jag är sådär trevlig, med eller utan "eldvatten". C U!

2009-03-07 @ 00:26:22
Postat av: Alex

Blåvitt-bruttan!

Inte visste jag att du smygläste, inget att vara blyg för, du är i bra sällskap. Just det den där jäkla dörren men jag betalade väl den? Hoppas vi ses i vår/sommar eller höst.

2009-03-07 @ 00:28:54
Postat av: Alex

Ellebelle och Stefan!

Er har jag väl bäst koll på, känns bra, så vi ligger lite på samma nivå.

Ni borde nästan få ett pris (varsitt) för er uthållighet ;-)

2009-03-07 @ 00:31:00
Postat av: ica

Jag har läst din blogg ett tag... Fastnade för det ironiska i ditt skrivande. :)

2009-03-07 @ 03:09:08
URL: http://www.vattumannen-ica.blogspot.com
Postat av: Stefan

Alex

låter trevligt lite på samma nivå!! priset får du väl ordna den dagen jag byter phone och ge ett bra pris. Jag kommer att forsätta läsa även framledes.



Hareeeeeeeeeeeee

2009-03-07 @ 10:04:29
Postat av: Maria

Jag började läsa din blogg av en slump....var hos frissan och såg din bloggadress i en skvaller tidning...det gjorde mig nyfiken och nu läser jag den ofta, tyckte även om EMS. Du skriver roligt och verkar vara en skön och charmig kille! Det är också spännande hur du berättar om dina olika upptåg i Göteborg och på andra platser.



Hoppas du får en trevlig helg! Kram på dig!

2009-03-07 @ 10:51:20
Postat av: Tilly

Håller med Johanna 1, mystisk o du får mig o bli lite nyfiken ;) Kul att läsa din blogg!! // T

2009-03-07 @ 11:00:36
Postat av: Frida

Jag är Frida. Trillade in här för ett tag sen. fastnade lite å kolla lite sporadiskt =)

2009-03-07 @ 11:40:28
URL: http://www.fridaborjesson.blogspot.com/
Postat av: em

har varit här till o från sen i höstas, min favorit i ems;-)

2009-03-07 @ 13:18:11
URL: http://ewc.blogg.se/
Postat av: Gais

JAG LÄSER INTE DIN BLOGG!

2009-03-07 @ 15:08:08
Postat av: Ann

Är snart pensionär,gillar ironin och de kvicka formuleringarna. Att du kan stava är också ett plus - formen skymmer inte budskapet. Så fortsätt bara - jag läser vidare.

2009-03-07 @ 15:14:11
Postat av: nina

Skrivit ett svar, där du skrev din comment ;)

2009-03-07 @ 17:05:47
URL: http://ninacs.blogspot.com
Postat av: Anna

Svar: Tackar. Ja jag har de bra här i göteborg men vädret kunde vart bättre=)

2009-03-07 @ 18:00:09
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Mia

Hej Alex!



Jag brukar faktiskt följa din blogg utan att alltid göra inlägg. Den är intressant och lite mer läsvärd än en del andras. Du får mycket skit på Johannas blogg emellanåt att du snackar skit om henne och att du försvarar dig hela tiden. Själv förstår jag inte vad de pratar om. Har inte märkt nåt. Det är faktiskt tvärtom i det hänseendet. Antagligen människor som gillar intriger...



Du har nog fler seriösa besökare än Johanna T i alla fall. Den bloggen är man skittrött på. Det är hela tiden så påklistrat som det bara kan bli och oäkta. Sen är det ju en hel del barn också som är inne på den. Verkar ju inte vara det här i alla fall. Stefan som besöker din blogg var ju också på Johannas innan men där ser man honom inte längre, ännu en som tröttnat antagligen. Sett att fler har tröttnat på det sockersöta och att man blir dissad så fort man tycker annorlunda än Johanna och har man tur så kommer det med annars publiceras det inte alls för att det inte passar damen i fråga. Tråkigt!

Sen är det så roligt att Johanna har all rätt att tycka och tänka och säga vad hon tycker och tänker om vissa personer men alla andra besökare av bloggen får inte tycka vad de vill och absolut inte tycka något negativt om Johanna och ifrågasätta hennes beteende eller vad det nu är. Tala om att vara en DIVA... och att hela tiden söka bekräftelse och beröm hela tiden.



Du har en bra blogg Alex, den är lite mer för diskussioner, tänkvärda saker och oftast mycket bra innehåll samt att du inte blottlägger hela dig och hela ditt liv fullständigt. Lite måste man faktiskt hålla för sig och allt passar inte att lägga ut för allmän beskådan. Bra att du kan ta negativa saker också och inte bara puss och kram och jag håller med hela tiden. Alla människor har ju inte samma åsikter om alla saker. Hur skulle världen se ut då?



Tydligen har Johanna fått ett "psyko" efter sig och det har jag väntat på och varnat henne för innan. Rätt farligt särskilt när man har barn. Såna kan ju hitta på vad som helst.



Du får lycka till och hoppas du hittar "den rätta" det är du värd. Hoppas även Andreas och Jonny hittar "den rätta" det är de också värda. Ni verkar vara jättebra grabbar med fötterna på jorden.



Ha det gött!



Kram Mia

2009-03-07 @ 21:12:33
Postat av: Alex

Hej Mia!

Väldigt intressant och tråkigt att höra att jag skulle snacka skit om henne, vad jag kan minnas har jag inte skrivit ett ord som skulle kunna betecknas som skit. Rätta mig om jag har fel. Kanske är det någon som testat att läsa väldigt mycket mellan rader som inte finns. I fallet, "jag försvarar mig", känner jag mig inte heller träffad. Även om jag gör det nu, försvarar mig alltså. Johannas blogg har jag ingen åsikt om då jag inte läser den. Det är inte du som är intrigmakaren då?

Tack för ditt beröm. Gällande Andreas, Jonny och mig tror jag det kommer gå alldeles utmätkt för oss.



Ha det bra Mia!

2009-03-07 @ 21:48:13
Postat av: Hanna

Hej, jag började läsa din blogg efter att du varit med i Ensamm mamma söker o började verkligen gilla den, du skriver verkligen på ett intressant o roligt sätt. Ja, det var det.

Ha det bra,

Hanna

2009-03-08 @ 12:40:23
URL: http://lifeinaglasshouse.devote.se
Postat av: Åsa

Hej



Din blogg är en av tre som jag läser regelbundet. Fick som så många andra upp ögonen för den när du var med på TV. Jag är egentligen inte så mycket för bloggar så att jag läser din är ett bra betyg!



Förstår precis vad du menar med det här inlägget. Jag brukar oxå fundera på vilka som läser min blogg (även om den är långt ifrån lika stor som din och inte heller handlar om mig personligen).



Ha det bra och fortsätt skriv!

Kram från en blåvit skåning

2009-03-08 @ 12:48:47
URL: http://backhoppningstankar.blogspot.com
Postat av: Ida

Hej Alex!

Brukade följa Ensam Mamma söker när det gick och du var nog den som charmade mig mest :)

Började läsa din blogg efter det att 3 hade sin Kickoff hos oss på jobbet.

Vem vet... Du kanske kommer ihåg mig, den blonda tjejen i reception?

Hur som helst så har du en trevlig och jordnära blogg.



Ha en fantastisk trevlig kväll.

/Ida



2009-03-08 @ 15:33:50
Postat av: Åsa

Hej igen och tack för kommentaren på bloggen. Utgår från att du läste flitigt. ;) Skämt åsido, vet att den har en rätt begränsad målgrupp...

2009-03-08 @ 19:46:35
URL: http://backhoppningstankar.blogspot.com
Postat av: Ellebelle

Tack du :) ;) Men du fortsätter ju o skriver så det blir lite svårt att slita sig bara sådär! Hoppas helgen varit bra. Jag har haft det toppen med bästa vännen, hundpassning, Melodifestivalen o mkt slappande! :D

2009-03-08 @ 21:39:10
Postat av: Sofia

Hej!

Jag läser din blogg för första gången idag. Jag brukar läsa Andreas, men han skriver så förbannat tråkigt (no fence my old friend, om du läser detta=). Johanna har ju en skitrolig blogg. Nu är det din tur att få en bedömning=)

Själv håller jag mig utanför bloggvärlden för säkerhets skull.

Vad roligt att du är så engagerad i både Linda Rosing, Schlager och kungahuset. Angående kronprinsessan så skulle jag själv aldrig orka vänta på frieri i sju år, om man var kär. Eller jo kanske...

Hoppas du har det bra och att det går bra för dig på jobbet och allt annat.

Kram

2009-03-09 @ 12:04:32
Postat av: Alex

Hej Ida!

Vilken kickoff var det, nu i januari? Tack för din kommentar.



/A

2009-03-09 @ 14:56:59
Postat av: Ida

Hej igen!

Jo det var kickoffen som var nu i januari.

Hade du en trevlig kväll?

/Ida

2009-03-10 @ 00:47:13
Postat av: Mia

Hej igen Alex!



Nä det är inte jag som är intrigmakarn och skriver skit om dig i J-bloggen, då hade jag väl inte tyckt att det varit tråkigt när andra gör det när det inte ligger någon sanning i det.

Jag tycker din blogg håller kvalité och är trevlig och ingen smutskastning här. Du verkar vara en mer helt vanlig cool kille som inte verkar tro att du är förmer än andra. Blir lite trevligare att läsa såna bloggar tycker jag i alla fall.



Ha det bra och lycka till i fortsättningen med bloggen.



Mia

2009-03-10 @ 23:56:37
Postat av: Kattis

Läser med jämna mellanrum, kommenterar inte alltid... Ibland har man ju inget vettigt att säga o då kan det vara en fördel att bara "smyg" läsa... Gillar att du är bitsk fast jag kan störa mig på det =)

2009-03-11 @ 20:42:11
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: Jessica

Ok, here we go. Jag: 25 år, Göteborg, musik, plugg. Läser: för att jag trodde den här stan var tömd på vettiga singelkillar med rolig humor & bra musiksmak, men du bevisar motsatsen. Men det är ju lite, eh mkt, pinigt att skriva... :)

2009-03-12 @ 16:38:37
URL: http://seriesofdreams.blogg.se/
Postat av: -Jenny-

Hej hopp,



Jag hittade din blogg av en slump nu denna regniga morgon och började läsa. Vem är jag? Jenny, före detta medlem av Frölunda OL. Även om inte du och jag snackade så mycket känner jag ändå igen din personlighet, har skrattat mycket nu på förmiddagen när jag skummat igenom lite inlägg.



Såg dig på Allum för några helger sedan och sen på Lounge(s) förra fredagen, vet också att du var med i EMS, men det är inte min typ av program, så det är inget jag har följt, no offence...Även om vi inte är kompisar har vi ju en gammal koppling och jag kommer nog att titta in lite då och då och följa dig på avstånd. Du skriver jättebra!



Lycka till med allt!

-Jenny-

2009-07-18 @ 10:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0