Tv-bevakning

Igår var det hemma-slappning med hemmagjord pizza. Det fina med att göra egen pizza är att man kan slänga på vad som helst. Gårdagens pizza innehöll, kalkon-bacon, chorizo och musslor toppat med ruccola-sallad. Tv utbudet var som vanligt på fredagar helt underbart. En gammal klassiker är "Så sk det låta" med lilla studsbollen Settman. Tanken som gjorde mig förvirrad hela kvällen var/är, får deltagarna inga hintar alls om vilka låtar som ska vara med? Känns ibland lite väl mycket lyckokast över en del låtar. Kan man gissa sig till en gammal revy-låt med HasseåTage bara man får se mittenordet som är "och".
Känns som dom åtminståne får en lista på dom låtar som kan komma att dyka upp. Ett i övrigt skönt TV-koncept som kommer leva länge till.

Näst upp på TV-tablån var "Grillad", men det var väldigt mycket "slå in öppna dörrar" av en del av deltagarna. Tycker inte att det är helt okej att ha en kokain-dömd person i public-service humorprogram. Visst, hon har tagit sitt straff men känns som hon får upprättelse genom att vara med i TV. Dom som jag tycker fick till det bäst var Mårten och Mr Blogg men jag läste att en del skämt var bortklippta, då försvinner lite av principen. Bland annat ett, på pappret, roligt skämt om Lill-babs och hennes affärer.

Lite mör i TV-rumpan rullade det på med Hundtricket och avslutades med Big Brother, där allas Linda Rosing medverkar. Där ser man lite modifierad men ändå väldigt mycket orginal-Linda.

Kommentarer
Postat av: Ann

Du framstår ju som den verkliga svärmorsdrömmen - både tvätt o matlagning.

Men Grillat,mer än jag som redan är svärmor,står ut med. Elakhet o plumphet inge kul...

2009-03-21 @ 13:02:12
Postat av: Emma

du diggar linda rosing va?=)

2009-03-21 @ 15:30:26
URL: http://ewc.blogg.se/
Postat av: Zandra

Okej... Ha nu en trevlig helg :) Kanske ses på avenyns gator!

2009-03-21 @ 15:34:21
URL: http://fashionisme.blogg.se/
Postat av: Alex

Hej Emma!

Jag är väldigt splittrad i Linda-frågan. Vill tro att hon är en bättre tjej än vad som framställs. Hoppas inte det kan vara så illa som det verkar.

2009-03-21 @ 15:59:45
Postat av: jenny

hej hej! har hört att deltagarna i så ska de låta får lämna in förslag på låtar, men jag vet inte dom måste ha nån aning vad som kommer iaf...ha de bra kram jenny

2009-03-21 @ 19:20:56
Postat av: Stefan

Ja man kan hålla med díg om Sanna men samtidigt bör hon väl få en andra chans, men man kan tycka att det kommer alltför tätt inpå hela händelsen kunde kanske väntat några år och inte pang på röbetan men alla kan vi hamna fel i samhället eller fel sällskap som hon tyvärr gjorde, men å andra sidan kan man tycka ett mycket märkligt program överlag inte överdrivet roligt kanske!!!



Sedan Linda R jag man kan hoppas hon inte är som hon visar men är tyvärr rädd att du skulle bli besviken om du fick chansen att träffa henne men men man kan ha fel men är tyvärr tveksam men det är hennes liv so what......

Ha en bra kväll Alex -kollar lite hockey nu ser bättre ut idag för Frölunda så här långt//kram Stefan

2009-03-21 @ 20:22:20
Postat av: Emma

jag tror det är precis så illa tyvärr..

2009-03-21 @ 22:48:50
URL: http://ewc.blogg.se/
Postat av: Anna

Gillar peter Settman=) Jag har för mig att jag läst att de får en lista på olika låtar som kan komma med under programmet. Annars fattar jag inte hur de kan komma på allt...

2009-03-22 @ 14:28:44
URL: http://dressingroom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0