Snabba tankar

Lite relationsmässigt känner jag att ju äldre man blir desto finmaskigare blir nätet. När man/jag var ung var man som en öppen trål medans nu är det mer som att sitta och pimpla. Det kan vara både för och nackdelar med detta omedvetna tänkande, det går inte att sätta en sak som bra eller en som dåligt.
En sak är att man med åren kan sålla bort sånt som med erfarenhet lärt sig inte fungerar eller som man efter ett tag vet att man kommer störa sig på. Något som jag tycker är jobbigt är när någon tjej berättar allt om sitt liv under första träffen, detta kan ju också vara bra, gillar man inte hennes förflutna är det bara att tacka för sig. Därmed slipper man få det i ansiktet senare. Nackdelen är att om hon hade berättat det lite senare hade förmodligen tolleransen varit högre och man hade kanske kunnat lägga ner tid på att hjälpa till.
Kan inte fatta varför man vill berätta om sina problem första dejten, verkligen inte intressant. Själv är jag kanske inte så mycket bättre eftersom jag ligger ganska lågt i början, kallades visst mussla en gång men alla har vi våra egna upplägg när vi träffar andra människor.

Vet inte om det är mig det är fel på men som sagt alla har sina egna små brister och bristningar. Vet inte om jag skrivit det tidigare men jag har så väldigt svårt att gå runt och se så många människor vara tillsammans med någon bara för att, jag vet inte, det är lättast så eller för att dom är rädda att vara ensamma.

Om man inte kan bli klok på sig själv hur ska man då kunna bli klok på andra..



Butter i somras.




Butter och sminkad.

Ska nog ägna våren åt att lära mig le lite oftare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sen finns det oxå dom som visar sms från andra tjejer...eller ännu värre bilder från gamla "häng"

Det e ju oxå lite knasigt...eller hur?

2009-03-23 @ 23:38:54
Postat av: jess

Det känns väl som att man bör ha lite roligare saker att prata om, än ja, sina issues på första träffen helt klart.. Om man inte kan snacka om de saker som man har gemensamt, eller iaf engagerar, klickar det ju ändå inte o då är det kört. Och då ska man ta "mina problem-snacket" med bästa vännen, inte med dejten. Herreminje!

2009-03-23 @ 23:42:05
Postat av: Jo.Ho

Det beror väl på att ju äldre man blir desto mer seriös blir man i sitt tänkande... Massa trams och konstigheter orkar man inte med... Tror vissa väljer att kalla det kräsen :D

2009-03-24 @ 07:48:50
Postat av: emma

mycket bra, kändes lite jobbigt att känna igen sig som 22 åring dock men men;-), varför ödsla tid på något som inte är helt rätt? hellre singel än att vara upptagen i någon halvdant förhållande. "han är ju snäll" förhållanden har man ju hört talas om alldeles för många gånger. jag kommer iallfall "pimpla" vidare;-) kräsen som jag är haha! och det får man vara. varför nöja sig med mindre?

2009-03-24 @ 07:55:42
URL: http://ewc.blogg.se/
Postat av: Andreas "Kryckan"Hansson

F-n du ser ju nästan hunkig ut gubben :)

2009-03-24 @ 10:51:33
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Andreas "Kryckan"Hansson

Klart du ska le mer.. Jag vet att du kan ;)

2009-03-24 @ 10:52:39
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag det kan tyckas att du ser sträng och sur ut men kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att du skulle vara sådan det intrycket har man verligen inte fått av dig på denna sida av jorden utan tror att du är en glad kille. Så du får väl visa detta med att le grabben...............



ha en bra snöig dag//Stefan

2009-03-24 @ 13:02:05
Postat av: emma

gillar sista bilden förresten! nice.. riktigt nice;-)

2009-03-24 @ 13:42:06
URL: http://ewc.blogg.se/
Postat av: Jonny

Butter på engelska blir smör.... ;)

2009-03-24 @ 16:08:22
Postat av: Anna

Då är jag nog med lite gammal, fast att jag bara är 23 år;)

2009-03-24 @ 16:12:41
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Alex

Hahah, Butter-gubbe blir smör(ig) gubbe! Undrar om det stämmer.

2009-03-24 @ 18:10:05
Postat av: Jenny

Det är bra att vara finsmakare, med åldern kommer erfarenheter och det är bra. Men jag tror inte på det perfekta förhållandet, kalla mig bitter eller butter eller vad du vill. Jag tror förhållanden handlar om hårt arbete från bådas håll, att jämka och att ibland ge upp en del av sig själv, aldrig i början av ett förhållande då allt är bra men sen. Det krävs så otroligt mycket av människan idag, vi ska vara perfekta på alla områden och alla plan, det i kombination med att vi lever längre, klart att ett förhållande går på sparlåga ibland. Vi förändras ju oxå med tiden och förändringen måste ske med den man lever med. Men med bitterhet i bagaget kommer man ingenstans, då är det bättre att se möjligheterna och leva livet med öppet sinne. Det leder till många intressanta möten, klychigt? Jahahadå, men lite sant...

2009-03-24 @ 20:53:07
Postat av: Johanna

Men det kan ju vara så att om du ligger lågt så kanske tjejen i fråga "ord-bajsar" i ren nervositet över att du inte säger så mycket.....



Men jag vet ju inte hur du är på dejt, du kanske snackar mycket men inte om gamla minnen från dåliga dejter eller förhållanden.....

För det är nog det mest avtändande samtalsämne som finns.

Jag har ju träffat dig en gång :-) då var du rolig!



pimpla på, det är roligare än toksupa ;-)

2009-03-24 @ 21:05:51
Postat av: Alex

Hej Johanna!

Jag brukar inte vara speciellt tystlåten i umgänge med andra människor.

Aha, har vi träffats ute, kanske du berättat tidigare..skönt att höra att jag var rolig, då iaf ;-)

2009-03-24 @ 22:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0