Konsertinflation

Nu när det börjar regna konserter, en del regnar bort,  över landet och kanske framförallt Göteborg är det dags att jag droppar några personliga favoriter. Har inte betalt för så många konseter och då har man lite högre toleransnivå.

Metallica, Roskilde 1999: Började lite kul mae att jag hade glömt att ta ledigt från jobbet så jag ringde och sjukskrev mig från båten mellan H-borg och Helsingör. Ungdomsidolerna tillsammans med 95000 andra, fullsmackat, varmt och coolt som f*n. Alla konserterna där var bra men Metallica kl 02 på natten var magnifikt.

Ulf Lundell Lisebergshallen 99/00: Jäkla bra konsert, kommer bara ihåg att jag somnade under spelningen och det var ingen unplugged-spelning direkt.

Robbie Williams Roskilde 2001/Ullevi 2005: Hade inga speciella förväntningar någon av gångerna men på Ullevi föll jag pladask redan på förbandet som var Basement Jaxx. Ett sånt jäkla drag, rena motorvägen för Robbie när det var hans tur att köra. Maken till underhållare tror jag är svårt att finna, för att exemplifiera detta bjuder jag på en video. Titta på den, det är det värt. Kolla tjejen 2.55 in i videon, ganska glad.





Gyllene Tider Ullevi något år: Var svimmfärdigt dåligt, inte så mycket för musiken utan för den stora Svenne Banan hysterin. Vet att det är ett kontroversiellt utlåtande. MEN när folk står och mer eller mindre dör för att låtarna är sååå bra blir jag mörkrädd över den dåliga musiksmaken som finns blánd en del. Visst det väcker lite sköna minnen men att påstå att det skulle vara bra är att ta i, tycker jag.

Många spelningar på Metal Town borde varit bättre om det inte var som att lyssna på musik i full storm. Hoppas det blir bättring till nästkommande år.

Hellacopters Trägårn hösten 2008: Detta var Rock n Roll i sin verkliga kostym. Ståpäls.

Detta var några som dök upp en i mitt huvud en kväll i mars.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Många bra band men tycker lite som dig Robbie Williams är verkligen en outstandning live artist bara synd att han inte klara med allt och har dragit sig lite tillbaka med diverse problem hoppas han snart kan hitta tillbaka till sitt rätta jag.

har sett robbie live 2 ggr jävligt bra dessa gånger.



Gyllene tider är väl okey men inte super men Per har verkligen udda texter i sina låtar men man kan inte ta ifrån honom alla listettor med roxette då gjorde han bra låtar och tjäna grymt mycket slantar på det hela, hårdrock är jag lite sådär med men absolut vissa toppband finns det att lyssna på, men tur att alla människor har olika smak!!!



Ha en bra morgondag dags att krypa ner nu för att orka morgondagen

Hare gött//stefan

2009-03-12 @ 01:05:23
Postat av: Emma

gyllene tider på ullevi! I'm with you! Jag stod längst fram på ullevi och en sak som jag sa när vi var där mitt i smeten var att jag faktiskt då insåg att gyllene tider suger och inte var något att ha. Det har jag allt fått höra efteråt, men det är helt sant. Sen bojkottar jag ju all svensk pop haha.



Tacka vet jag U2 2005, eller Coldplay 2006 och 2008 eller varför inte 2009



Ha det fint!!=) // Emma

2009-03-12 @ 09:48:47
URL: http://ewc.blogg.se/
Postat av: Fia-Mia

Hej



Ska på en lokal musikförening i helgen och lyssna på Dundertåget, har inga förväntningar men tror det blir kul.

Tydligen ska en Hellacopters gitarrist vara en i gruppen.



Mvh Fia-Mia.

2009-03-12 @ 14:20:15
Postat av: Lena

Robbie på Ullevi var sååå grym!

Gyllene tider var helt okej dom med.

2009-03-21 @ 10:15:50
URL: http://malaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0