Snabbt hem

Nyss hemkommen efter en riktig snabb och tidig resa från Stockholm, tåget gick inte förän 06.00 men tog i gengäld bara 2.50h. Nu gäller det att acklimatisera sig till ett liv utan snö, för här verkar det som våren verkligen är på ingång.

Sista kvällen i Åre var vi ute och åt en mycket god middag på...äh kommer inte ihåg vad det hette men vi fick en fyrkant renkött till förrätt och röding till huvudrätt. Jag gillar att äta fisk när jag äter ute eftersom jag äter det för sällan hemma. Efter middagen gick vi till ett ställe som hette Wersèns, där var det folk kan jag lova. Brandmyndigheten måste helt missat att kollaupp det stället, så trångt att man fick knuffa sig dit man skulle och alla andra gjorde likadant. Inte så lätt att ta sig fram när folk trycker på en från fyra olika håll. Blandat med folk men det som man härifrån är lite ovan vid var alla keps och möss-kids som kilade runt. Kanske börjar jag bli gammal när jag inte tycker att det är helt okej att ha stora mössor på sig inomhus..hm.
Gårdagen ägnades mest åt återhämtning i den fina vatten och sauna-world som fanns på hotellet. Fyra, fem olika bastus/bastuar (hur komparerar man bastu?) med olika teman, våt, torr, hård, mjuk, typ. Sen fanns en annan sak som jag redan prövat iår, isvak, en inomhus-isvak. Trotts att jag fortfarande hade på näthinnan hur mina ögon frös igen senast tvekande jag inte att hoppa i två gånger för att kyla ner mig.
En lång halv-hemfärd till Sthlm där jag var inbokad på Nordic Light Hotel, helt chockad kollade jag på bokningsbiljetten och såg att dom 6 timmarna jag var där kostade 3200kr och då åkte jag för tidigt för att kunna äta frukost. Dyra sov-timmar.
Nu är det bara en dags jobb kvar innan jag kan sova nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Andreas"Kryckan"Hansson

Hem och ta det piano nu då efter din stressiga resa gubben..

2009-03-18 @ 11:19:40
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Ellebelle

Du bjuder väl på några fjällenbilder snart =) ? Om det finns några anständiga vill säga, som du vill visa ;)

2009-03-18 @ 21:04:44
Postat av: Moster

Alex,Alex!

Joo - nog var det en lite dyr hotellnatt. Tänk om du gjort en deal med mig. Du kunde slaggat hos oss på bekväm gästsäng + frukost och kompenserat mig med ett eller två par snygga märkesskor. Pensionärer har det inte lika fett som 3-säljare

Beröm och påhejande för fortsatt isvaksbad !

2009-03-18 @ 21:26:28
Postat av: Ann

Så lång resa och ingen skidåkning - hoppas att allt det andra var värt besväret. Definitivt ett tecken på mognad det där om mössor inomhus. Glädjande.

2009-03-18 @ 22:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0