Nyhetssammanfattning med Alex

Vilken rubrikhelg!
Melojöns-festivalen fick tydligen oväntade segrare och förlorare, inte oväntat. Just det momentet är det väl många som sitter och är experter om. För inte kan det väl vara så att det är den fantastiska musiken som fyller Tv-sofforna. Word on the street har sagt mig att det har varit extra svagt startfällt iår.

Nästa rubrik har inget med min eventuella intsällning till Israels DavisCup spel att göra, men jävlar vad förbannad när maskerade yrkesdemonstranter med extremt snedvriden syn på hur "konflikter" ska lösas.
Dom små parasiterna skiter fullständigt i vad som är och/eller inte är, bara dom får bolla upp med stenar och målarfärg att kasta på döda ting och på arbetande poliser. Åk för f*n ner till Gaza och kolla hur tuffa ni är när polisen inte bara tittar på utan skjuter gummikulor på er. Bäst jag inte skriver mer i detta ämne, börjar ju koka!

En roligare rubrik är att Malin Bergahgen tagit en 13år yngre radiokollega till sitt hjärta. Malin och Tommy som haft det så mysigt med hand-drejade (finns det något annat) koppar med hemmagjort te och barfota krupit upp i mys-fåtöljen. Alla vackra sagor tar slut någon gång. Tommy som för ett tag sedan gick ut med att han slutat med spriten men öl och vin unnade han sig fortfarande..det är inte den rena spriten som fått dig att svälla upp Tompa.
Skönt för Malin att börja på ny kula, lycka till.

Mattias Claesson tog EM-brons! Vad jag gillar den killens inställning, inget Karro Klyftpotatis gullande med gossedjur och vinkande och dansande. Har bara går in och kör, inte nöjd med annat än guld, skiter i att det var kul att det gick så bra. Vilken talang den grabben är, 800m är ingen marginal-gren som en del andra friidrottsgrenar. Alla länder i hela världen har 800m löpare. Tror dock att han bör skaffa sig en tränare så han kan lägga allt fokus på träning och inte behöva lägga upp allt själv. Men tjurskalligheten måste han behålla, rena Wassberg.

Helt chockad läser jag att Metallica ställde in sin spelning i Globen, vilket antiklimax. Bara att nya tag, gubbarna börjar bli gamla och dom har ju inte levt som Ghandi direkt.

Det var väl ungefär det nyhetsflöde som jag fastnat för detta veckoslut.

Kommentarer
Postat av: Malin Andersson

Hej Alex

Jag hoppas att det inte dröjer för länge innan även svenska poisen kan få använda vattenkanoner och gummikulor. Jag är inte intresserad av att betala förstörda polisbilar mm. Men det står väldigt lite om det i tidningarna vad det kostar. Folk kan gnälla på Victorias och Daniels bröllop att det kostar en massa pengar men väldigt lite om vad dessa demonstranter förstörde för i Malmö.

Jag kan betala massor till Victorias bröllop,men fan inte en spänn till förstörda polisbilar. Håller med dig Alex,jag får sluta nu. Annars blir det censur på mitt inlägg.

2009-03-09 @ 12:59:53
Postat av: Ann

Hej!

Ja visst blir man tokig av ilska över att se den där maskerade dåren stå på taket på polisbilen och sparka sönder blåljuset. Jag tycker självklart att man ska få demonstrera, men jag vill inte att maskerade snorungar ska ta sig rätten att med våld förstöra för alla fredliga människor som kan o vill diskutera eller kanske t.o.m. se på tennis.

Jag vill inte heller betala för sönderslagna polisbilar (men inte heller för Victorias bröllop)

2009-03-09 @ 18:23:35
Postat av: Kathrine

tycker malin berghagen verkar ASCOOL! så rätt av henne alltså ;b

2009-03-09 @ 19:59:28
URL: http://kathrinelarsson.blogspot.com
Postat av: Storebror

Nu är jag i bloggtagen. Tror alla häller med om hjärndöda våldsmakare så jag slår inte in fler öppna dörrar utan vi går direkt till 800m.



Grymt av Claesson att vända den negativa trenden från förra året och åter sikta uppåt. Han var chanslös mot Borzakovskoj men det förstår han inte och det är nog nödvändigt med sån tjurighet, för som Al säger, det duger inte att stretcha sig till medaljer i den grenen... När du ändå nämner Wassberg måste jag säga att Jens Lind är magisk med sina stopptid.



Kronan på verket är från SM-femmilen 1980. Lundbäck får fråga i stil med "Sven-Erik, ska det bli kul med femmil?" Svar: "Det kommer bli ett helvete, det är en plåga från första metern och sista 5 km är en mardröm". Efter målgång vill massa journalister intervjua Wassberg. Han viftar undan dem med tydliga "Väck! väck!". Så jävla surt och sån jävla underbar integritet. 0% mediakåthet (jämför vissa stjärnor idag som ligger på upp emot 70%).



Mmmm Alex, längtar du inte lite efter istappar i skägget (det oväntat röda) och mjölksyra i hårbotten!?

2009-03-10 @ 18:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0