Grattis pappa/tack för kaffet

Släkten Sideby´s överhuvud och alltiallo, tillika min far, fyller år idag. Ett rungande Grattis till dig pappa! Eftersom jag inte hann, varken igår eller idag, kommer jag straffa mig själv genom att komma springandes till dig imorgon pappa.

Idag ligger min begränsning i att, som jag tidigare beklagat mig över, jag vid ett mycket sinnesvagt ögonblick i min ungdom gick på lockelsen att vara med i bostadsrättsföreningens-styrelse. Mången gång har jag bannat min olyckliga stjärna för detta tilltag. Trots att jag gjort minsta möjliga har uppgifterna många gånger överstigit min ork och lust. Nu senast skulle jag bära bort kvistar som en gårdskarl. Jag trodde att detta uppdrag skulle rendera mig både stora summor pengar och stor framgång, såg mig själv som något av en styrelsernas shooting star, en Wallenbergare.
Tills det en dag klargjordes att det gjordes ideellt, bara en symbolisk summa utgick till mig, kände direkt att ideellt arbete inte riktigt var att förknippa med min livsstil. Orka jobba som en gris utan att få pengar för arbetet, nej, jag kommer KRÄVA utträde ur denna sekt av redibyxor som ändå bara tar upp min tid.

Tack och hej styrelse-lakej.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men tänk vad glada de andra som bor där blir när de blir ordning och reda=)

2009-05-11 @ 19:24:24
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Alex

Ja, tänk vilken förlust för dom när jag tackar för mig. Räknar med blommor och tårta.

2009-05-11 @ 20:57:01
Postat av: Stefan

Nja lite får man offra sig i livet men du har ju gjort det några år förmodligen nu och då kan det vara dags att någon annan hyresgäst tar över sysslan och inte bara glider på ett skal hela livet, så du kan nu lämna med flaggan i topp i alla fall efter att du gjort ditt jobb!!!!!



Bara veckan knappt till racet känns formen okey inför varvet??? snart dags börja äta pasta,,,,,,,,,,,,,,,, har träningen gjort susen sista tiden!!!!

Ha en bra dag imorgon grabben//

2009-05-11 @ 23:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0