Guld och barn

Japp, dags att räkna in kompisgängets första SM-guld, tack för det Gustav! Satt uppe hos Eckan tllsammans med hans son Harris ävenTallrothen var på plats för att titta fram ett guld. Ett jäkligt spännande match med ups and downs, för att lätta lite på den täta stämmningen köpte vi varsin monster-pizza. Jag brukar kunna klara av en vanlig jäkla pizza men i fen här var det något extra i för jag var proppmätt i 5 timmar, nästan äckligt mätt. 
En lustig sak var att när vi hämtade pizzorna fick vi en extra för att; -"En av pizzorna var inte riktigt rund", konstigt, brukar pizzor vara helt runda och får man då en extra för dåligt tillverkad. Vi var väldigt tacksamma för deras storhet att erkänna misstag i arbetet.

Jag är inte så vass på barns vikter vid olika åldrar men nog låter 13kg vid 11månaders ålder ganska mycket. Harris, som grabben heter, kommer ju om han fortsätter växa med ett drygt kilo i månaden att vara en gigant om bara ett par år. Bäst att hålla sig på god fot med honom annars kommer jag få stryk av en 7 åring.


Kommentarer
Postat av: Marie

Häftig låt det där...eller vad det nu var..hm!!



13 kg vid 11 månader...jag fick nästan en chock...haha..

Min son är 5,5 år o ligger lite under vad han borde väga vid denna åldern...ca 18 kg väger han nu...

Så jag kan nog tycka at 13 kg vid knappa 1 år är liiite över kurvan..eller??

2009-05-10 @ 21:18:17
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Ellebelle

Är du allvarlig, är du säker på att killen väger 13kg och verkligen är 11 månader? Låter inte allt för hälsosamt eller vad det ni kan vara... Jag har en sparad "Mina vänner "-bok o när jag gick i lågstadiet har kompisarna skrivit in vad de vägde för det var en av kolumnerna som skulle fyllas i. Så i en 1-3:a vägde de flesta mellan 25-30 kg. Alltså ca dubbelt upp jämfört med lillkillen o han e bara 11 månader. Hmmm!

2009-05-10 @ 22:19:21
Postat av: Alex

Ja helt säker, ge och ta något hekto men faktum kvarstår, pojken är en jätte.

2009-05-11 @ 12:51:02
Postat av: Ellebelle

Stackars kille!

2009-05-11 @ 23:43:15
Postat av: Ellebelle

jag ska inte döma hans föräldrar allt för hårt, men man kan ju undra vad han får äta. Eller vem vet, han kanske lidar av nån sjukdom som gör att han gått upp ovanligt mkt...

2009-05-11 @ 23:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0