Inget/ingen är för litet/liten

Vad som än hänt en dag kan man inte bli annat än glad eller i allafall småle lite när man på ett elskåp i sin närhet ser en sån här, i dubbel bemärkelse, lille lappen.



FTW, hur många råkar hitta en hamster, samma sannolikhet som att Annika bara haft oflyt, sittandes på en parkbänk och vänta på att någon ska plocka upp honom/henne. Min erfarenhet, som är ganska liten, av hamstrar är att dom är sjukt små och ganska skygga utanför buren. Men den här lille rackaren var säkert mer väluppfostrad än så.....eller så var det en rutinerad hamster-jägare som läser en hamster som en öppen bok som hittade den.
Kalla mig kallhjärtad, jag säger inte emot, men jag hade inte lagt mitt krut på att fånga in en hamster på gatan, ta kort på den, lägga in i datorn, skriva ut på färgpapper och gå runt med lappar och tejp och sätta upp på elskåp.
Ring inga bussamtal till det där mobilnummret, detta är på allvar.
Man slutar aldrig förvånas, tur är väl det.

Kommentarer
Postat av: jessica

inte för att så många hamstrar är på rymmen här i stan kanske, men hur smart var det av personen att lägga in en bild av den? för att reclaima den menar jag. eller den kanske lystrar till sitt namn? väluppfostrad indeed isf!

2009-05-05 @ 23:58:37
Postat av: lina

hahahaha.. fy fasen va gulligt!! det är bara en fantastisk människa som gör en sån sak, tänk vad glad lilla kajsa 9 år blir när hon mot alla odds får tillbaka sin lilla ögonsten!

2009-05-06 @ 10:40:47
URL: http://missthinkalot.blogg.se/
Postat av: Lillan

Jag har en död hamster i min frys jag! Den dog för snart ett och ett halvt år sedan och SKULLE begravas förra sommaren men i år kanske???

Har en levande också på ett och ett halvt år(ja smart som du är så köptes den då den andra flyttade in i frysen)Väntar jag lite till har jag snart två i frysen.Då får dom dela lya i marken!

2009-05-06 @ 14:08:09
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad gulligt. Kommer säkert vara någon glad ägare som blir glad att få tillbaka sin hamster. Jag själv hade nog inte tänkt på att de var en hamster om den kommit springandes=)

2009-05-06 @ 17:25:16
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: lina

Lillan, DU HAR EN HAMSTER I VADÅ SA DU???????



Hahaha.. Snälla säg att det inte är sant. Du kan ju inte ha en hamster i frysen!!!!!!!!

2009-05-06 @ 19:30:26
URL: http://missthinkalot.blogg.se/
Postat av: Moster

Hej Alex

Hamsterhistorien tycker jag inte var så osannolik. Hamstrar kan vara ganska sällskapliga. Sitta på axeln, klättra omkring på sin människa, men sen rätt som det är kila iväg och dra upp för gardinen. Sitter sen vid taket och ser pillemarisk ut. Det är inte bra för små hamstrar att trilla, så det är bäst att plocka ner den. Min hamster - som jag hade långt innan du var född - hade sina hyss för sig. Det värsta var när den rymde ur buren - drog iväg på upptäcktsfärd. Efter tre dagar var jag övertygad om att aldrig få se den igen - tills den en morgon kikade fram bakom havregrynspaketet (med verkligt runda hamsterkinder. Var hål på en del andra påsar också, så den hade levt gott. Min hypotes är att det smugit runt i mellanrum i väggarna (ett 50-talshus) och sedan lägligt nog hamnat i skafferiet. Den var glad att återse sin matte och följde snällt med till buren.

Så faktiskt satt nog den där lilla hamstern på bänken och väntade på matte/husse.

Ha det bra.

2009-05-07 @ 22:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0