Marlene Är Man

Åh gud vad lycklig jag är; Marlene ÄrMan gick vidare i årets absolut, helt utan konkurens, viktigaste tillställning och tävling. Jag hade inte kunnat sova om det inte gått vägen, jag står upp för Marre i alla lägen, förra året var det för Challe. Jag och ett gäng härliga schlagerkillar satt hemma och röstade och åt Anton Berg-choklad så det stod härliga till. På något underligt sätt känns dagen som att gå på rosa moln. För att detta året ska vara komplett hoppas jag att det går bra för OSS i Jorovishon Sång Kåntest, det ska nog funka om inte alla små rackarns Syldavier och andra Tintin-länder går samman i en ond grupp och bara röstar på varandra, det skulle ju aldrig hända här i skandinavien.
När det är över är det bara att sätta sig och slipa på nästa års startfält, kanske Roxette kan vara med eller Abba, Ebba Grön eller vad som helst. Inget kan vara dåligt/sämre.

Något som jag tycker är snäppet större än Marre är att Thomas "Gotland" Lövkvist leder Giro d'Italia, må så vara att det är långt kvar men i en världens hårdaste sporter kan man inte nog hylla en sådan prestation. Inte riktigt som att stå och skjuta lerduvor en sommardag.



Thomas, kör bra men spara benen till Tour de France, det är ännu större och du kommer få mitt bragdguld om du tar en etapp där.

Kommentarer
Postat av: emma

läste din sarkasm haha... du gillar väl inte schlager?? varför kolla?=)

2009-05-13 @ 16:00:12
URL: http://ewc.blogg.se/
Postat av: Alex

Svar: Ironi så det osade men jag tittade inte på det, men jag läser tidningar och lyssnar på folk. Svårt att missa då..;-)

2009-05-13 @ 16:45:44
Postat av: Ann

Ha ha vad du är rolig. Alla trampade tår ömmar.

2009-05-13 @ 17:46:29
Postat av: Alex

Haha, ja snart är det väl ingen kvar som läser efter alla tår jag så osmidigt hoppar på.

2009-05-13 @ 18:14:37
Postat av: Marre

Du är rolig, jag läser din blogg men har aldrig skrivit ngt :-)

Kul att du får med mitt namn ( Marre ) och min dotters namn Tin-Tin i samma inlägg

Inte för att det hade ngt med saken att göra men jag tyckte det var skoj

Hoppas allt är bra med dig !

Maria i Göteborg

2009-05-13 @ 18:43:34
Postat av: stefan

Du kan vara lugn Alex det är ju detta man gillar med dina bloggar och dig du skriver vad du tycker och känner det är detta som är ALEX.

Så lätt ger vi oss inte!!!!!



Hade...........................gött

2009-05-13 @ 21:49:55
Postat av: Alex

Hej Marre!

Hehe, vilken tillfällighet att få in hela (nästan?) familjen i ett inlägg. Tintin är förövrigt den bästa serien som gjorts. Fortsätt läsa.

2009-05-14 @ 11:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0