Lång dags färd mot natt

Butiksmästerskap i minigolf, deltagare; Marcus "The Boss", Dr Jönflöjt, Mikael "Polski" och Docent Sideby. En mycket spännande inleding där den månghövdade publiken höll andan så dom blev blåa i ansiktet, Dr tappade och drog på sig den oangenäma 4*7 slagen. Det blandades och gavs, jag gillar ju inte att framhålla min egen person i positiva ordalag men jag hjorde det alla golfare drömmaer om, en hole in one.

Det sägs ju att det är vägen som är mödan värd, därför tog jag även några bilder på min färd mot golfbanan.





Folktomt i slottskogen en lördag kl 19, var är alla? Dom väntar på Boutiqs-mästerskapen.



Uppvärmning genom att platta till bollen och böja klubban. Publiken är som tokig.



Mikael svävar av lycka när Mack slår ut.



Här är, om inte beviset så i allafall ett försök till förevigande av min hole in one. Bollen ligger i ditt lilla hålet vid min fot. Ska kanske tillägga att jag hade bud på åtminstone ett par fullträffar till.



M&M på Istället där vi avnjöt en trerätters bättre middag och vi i sann broderskap lät mannen till höger betala. Allting skulle tydligen dras på företaget som kontorsmaterial, konstigt.



På vägen in till staden mötte vi Johanna och jag kunde inte hålla borta min scoreboard där min "spik" var markerad.



Sen kilade vi så att säga, vidare, till Joe Farellis.



Där vi träffade Suss som varit på Hawaii ett bra tag.



Det hann bli ljust innan det var dags för hemgång.

Kommentarer
Postat av: Storebror

Väldans massa bilder. De säger som bekant lika mycket som ca 1200 ord, och då pratar vi stycket! I det här fallet säger de bl a att du har en ungdomlig bekantskapskrets. Här kan jag och moster finnas till för att få upp medelåldern lite.

Hur som helst, jag fastnade för att du verkade köra Blodomloppsbanan där genom Slottsskogen - kul. Utan att vara helt säker tror jag bestämt att du och jag ska köra ett intervallpass där inom de närsta veckorna. Läckövarvet ska trakteras!

2009-05-31 @ 23:09:46
URL: http://krillekrocko.blogg.se/
Postat av: Jonny

Alex...hole in one i minigolf ÄR inte lika häftigt som hole in one i "riktig" golf...ville bara meddela det....tycker f.ö att blåvitt är Värl.....Sveriges bästa lag !

2009-06-01 @ 08:28:51
URL: http://jonnyjohansen.blogg.se/
Postat av: Alician

Låter trevligt. Slökollar lite på gamla ensam-mamma-program. Du var ju helt klart trevligast av johannas killar! Hur går det med kärleken för dig nu?

2009-06-01 @ 18:22:12
URL: http://ladygreen.blogg.se/
Postat av: Alex

Jonny-pojken! Nä, har förstått att det inte är så coolt men man måste vara glad för det lilla. Vadå landslaget, skecka blåvitt.

2009-06-01 @ 23:08:36
Postat av: Alex

Hej Alician!

Man tackar, jag är ganska trevlig även om inte alla tycker det ;-)

Denna kärlek ja...får nog återkomma om och när jag vet.

2009-06-01 @ 23:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0