Ordning o reda, lådvin på fredag

Då har jag varit i Pinocchio-staden och tittat på Big Comedy med syskonskaran. Två stycken stack ut från dom andra på grund av att dom var mycket sämre, Petra Mede och Johan Rehborg. Petra kändes verkligen inte som någon komiker, skämtade mest med dom på första raden. Sega "skämt" om åldrar och vem som var tillsammans med vem, drev med sig själv och sin ålder, hängbröst, singel osv. Måste finnas 100 komiker som är bättre än vad hon är, luktar någon form av kvotering. Här är en typisk Petra Mede kommentar under kvällen; "-Jag har inte hunnit vara utomlands så mycket, så därför har jag satsat på andra länder på hemmaplan, eller dom har satsat på mig..." Inte så nytt eller roligt.
Johan Rehborg blev jag väldigt besviken på eftersom han varit med ett tag, han inledde sina första 10 minuter med analskämt om när han var på rektoskopi nyligen, läkaren körde in en trädgårdsslang, osv osv. Kanske är min humor som inte är helt uppdaterad men va f*n kiss och bajs humor är väl inget man vill sitta och skratta åt, i allafall inte min melodi.
Oväntat rolig var Lennie Norman, han var nog den som drog ner mest skratt och applåder med sin lite mer old school-humor.
Biljetten löste sig snyggt, dom var förberedda på att det skulle komma en virrpanna men ibland tror jag att det inte bara är mitt fel att det snurrar till sig för mig. Som grädde på moset misslyckades jack-pojkarna med att hitta min inhängda jacka trots att jag hade kvar brickan. Jag fick hoppa in bakom disken och leta upp den, tur för dom och mig att den hängde där den skulle hänga.

Bilen tog oss tillbaka hem till Göteborg för ett restaurangbesök på Danilo som ligger i Bergakungen, visste inte ens att den fanns, restaurangen alltså.




Mina syskon, storebror, storasyster och lillebror.

Kommentarer
Postat av: Marie

Men det där med trädgårdsslang i rumpan,

är väl skitroligt...haha!! Kommer ju in långt o allt!!



Nä Alex, jag håller faktikst med dig..

dom borde kunna bättre!!

Ha en härlig helg...kramizar!!

2009-05-09 @ 08:59:39
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skönt att någon annan än jag insett att Petra Mede faktiskt inte är särskilt rolig och borde inte räknas som komiker.

2009-05-09 @ 09:54:29
Postat av: Ellebelle

Men shit, det är alltså din lillebrorsa till höger i bild?! Eller har du rakat av dig allt hår o vi bara har missat det :P när jag kollade snabbt trodde jag det var du. Ni är sjukt lika, men det har du säkert hört ett antal ggr!

2009-05-09 @ 13:22:24
Postat av: Alex

Hej igen Ellebelle!

Det är lillgrabben i familjen med rakat hår, tycker du var lika. Ja kanske men fler brukar tycka att jag och kanaljern till vänster är mer lika..

2009-05-09 @ 15:51:06
Postat av: Ellebelle

Hej på dig! Jasså, han syns inte så bra på bilden där men det kanske ni är =) du å lillbrorsan din är oxå väääldigt lika iaf. Lka läppar, lika överläpp med mustasch, lika näsa och lika ögon o ögonbryn av bilden att döma :).

2009-05-10 @ 22:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0