Nu blommar det

Jag har, som jag tidigare skrivit, problem med att säga nej. Detta blir för min omgivning mer och mer uppenbart och irriterande att Jim Carrey till och med gjort en film om problemet. John uppmärksammade mig på detta och undrade om jag vill komma och titta på den för att  -"se hur bra det går för honom", visst, en halv dokumentär om sig själv sitter ju aldrig fel.
Snörar på mig ett par snabba skor och beger mig till den lokala och dåliga video boutiqen. Går runt som ett UFO och letar efter filmen medans ägaren pratar med en kund som fått kronofogden på sig pga hans dåliga videofilmer. När jag hittar filmen visar det sig att han INTE tar kort, okeeeej, stor bojkott av dylika butiker. Kan ju bara vara folk som har något att dölja som inte tar kort.
Nu hård-drar jag det lite, men det gör jag ofta, hellre döma och förlåta än tvärtom, men människor mellan 20-60 som bara använder kontanter och kör med kontantkort har minst en hund begravd någonstans i sin trädgård.
Hur som, det blev ingen film bara för att videogubben tvättar sina svarta pengar genom att hyra ut filmer.

Fredagar är fina att städa på, idag lade jag energi på att städa plastpåse-lådan. Kan tyckas att man kanske ska prioritera damsugning, disk och tvätt framför plastpåse-lådan men alla delar är lika viktiga. Varför är jag som en jäkla ekorre och samlar på mig, inte samlar PÅ, påsar.




Påse-skörden blev god i år.

Nu blommar det hemma också, mycket fint, synd att vädret inte var bättre.




Gårdagens och hela veckans behållning var segern över, vad heter dom...jaja någonting på G. Serieledning, i alla fall tills HIF spelat klart mot häcken idag.

Kommentarer
Postat av: Anna

HAhaha .. om påsarna .. då e vi 2 lyckas allid med få dör mkt av påsar ,, de kan ju va bra ibland .. men men de tar plats med .. Ha en bra helg !

2009-05-23 @ 12:28:05
URL: http://annasaraj.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hörru käre herr Alex, nu ska vi inte håna det grön-svarta laget. Behöver jag påminna om hur det gick i drabbningen innan denna? G-laget är uppenbarligen inne i en djup svacka, en svacka som dock har varat lite väl länge nu ...

2009-05-23 @ 23:30:06
Postat av: Mia

halkade in här ikväll :) kul det du hade skrivit om cykel olyckan, jag skrattade högt(förlåt), älskar sådana historier. Sen när jag ser dina påsar så ler jag, alla som kommenterat min "påslåda" är knäckta av att jag knyter påsarna och fattar inte hur fan jag kan de, men tydligen finns det fler som gör det :=)

2009-06-01 @ 20:14:14
URL: http://vildaviola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0