Hjälp åt alla

Efter att ha sett Lyxfällan och debatt i torsdags vågar jag knappt gå ut längre. En familj som har så katastofalt dålig ekonomi att en tidig Neandethalare hade gjort ett bättre jobb som familjeekonom. När när dom står med obetalda räkningar kommer dom på att dom kanske skulle ta och spontanköpa en sommarstuga för bankens 700000 kronor, köptes för säkerhets skull osett av kompisar till familjen som glömde den lilla men ack så dyra detaljen att det var mögekskadat och halvruttet. Kvinnan/mamman i familjen drev en mycket lukrativ fotorörelse som drog in hissnande 30000kr/år i vinst.

Debatt gjorde inte humöret bättre när sk "ungdomar", egentligen fullblodiga kriminella, som tycker att det är helt okej att kasta sten på polis, brandkår och ambulanser kryddat med att bränna ner något dagis här och var. Som berättigas för att dom inte har något att göra. Dessa stackars ungdomar, helt vanliga, som verkligen försöker söka både jobb och skola utan resultat.
Men nu har det drabbade bostadsbolaget kommit på lösningen, ordna jobb åt dom, sänder ju verkligen rätt signaler till alla som är utan jobb eller skola.
Greppa en sten och kasta på polis så fixas det jobb, enkelt.

Konsitgt att det går svajjigt i Sverige men sådana stjärnskott bland medborgarna.

Kommentarer
Postat av: Marre

Aha det är så jag ska fixa mig ett jobb

Kanske ska gå ut på stan och kasta lite sten då, har ju ändå inget för mig



Jag gillar lyxfällan och man faktiskt är det lätt att hamna i sådana situationer, ja det är korkat men det är inte lätt i dagens samhälle

Jag är en riktig slösa och varje gång jag ser programmet ska jag göra en budget haha



Är nog bättre jag gör en budget än kastar sten :-)

Ha en tokig kväll, kram Marre

2009-09-05 @ 19:01:51
URL: http://marrejohanssons.blogg.se/
Postat av: Marre

oj vad jag skrev förvirrat haha

det är nog lätt att hamna i sådan situation ska det stå ang lyxfällan :-)

2009-09-05 @ 22:18:31
Postat av: stefan

Japp man kan undra vart vi är på väg, då man i en familj inte märker att det saknas runt 40-50 tusen per månad då kan man undra om man var med på matte timmarna!!!! Men finns det inget sunt förnuft!! visst man kan hamna fel men inte så fel kan tyckas.



Men mycket värre är den inställning många ungdomar och andra har till samhället som tycker om att förstöra för miljonbelopp vad är det för roligt med att göra detta och vem får betala jo hela samhället och i slutändan skattebetalarna man kan undra varför det blivet så här i Göteborg-malmö mm och då ska dom som gör det kunna få fördelar av det hela så jävla galet som helst. Nej föräldar ta ert ansvar över era barn och hjälp dom in på rätt spår!!!!



Ha en skön solig söndag Alex hare gött//stefan

2009-09-06 @ 12:52:49
Postat av: Helenah

Jag har aldrig ens varit i närheten av en sådan situation. Det handlar för mig bara om sunt förnuft, spendera inte mer än du har. Så jag har lite svårt att fatta hur folk tänker..eller ja, inte tänker när det handlar om sådana viktiga grejer som ens privatekonomi.



Kredit är skit. ;) & sms-lån osv. ska vi inte ens tala om..! Nä, jag är helt på din sida, Alex.



2009-09-06 @ 13:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0