Nu är det slut, tack för allt!

Nu sitter jag här och petar ihop det ungefär fyrahundrade inlägget, det var absolut inte såhär jag hade tänkt att det skulle bli. Tanken var att skriva några ord om min märkliga sommar för att sedan avveckla det hela. Men en del saker som är lätta att börja med kan vara ännu svårare att sluta med, detta skrivande var en sådan sak.
Jag har både glatts (heter det så?) och våndats över det här lilla skötebarnet, som från och till har krävt skötsel ibland flera gånger om dagen. Men jag ska verkligen inte klaga, det har varit ett privelegium att få skriva och blivit läst av så många människor.
Det som värmt ett ibland kyligt bröst har varit alla kommentarer som hållt liv i bloggen och gett en viss kommunikation mellan Er och mig. Även om jag tycker att det är roligt att skriva har medvetandet om att ganska många kommer läsa det jag skriver varit en stark drivkraft/egoboost, för om ingen läste skulle jag absolut inte orka sitta och skriva inför "tomma läktare".

Det känns helt klart vemodigt att sluta skriva och jag kommer säkert ångra mig och sakna Er så fort jag postat detta inlägg men man ska sluta när det fortfarande är roligt, sägs det.

Så, för att inte bli alltför nostalgisk och långdragen vill jag lyfta på hatten, bocka och buga och tacka för Ert intresse och tid. Tack för att ni har fått följa och lära känna en del av mig, nu fortsätter mitt liv utanför bloggen och vem vet, kanske stöter vi på varandra någon gång, i verkligheten.


/Alexander


Ps. Man ska aldrig säga aldrig..






Kommentarer
Postat av: Linda

Nä men Alex...inte ska du väl sluta blogga...vem ska nu underhålla mig i höstmörkret! Du underhöll ju mig förra hösten...så det är bara till att fortsätta!!!Så är det!

Kramar

Linda

2009-09-14 @ 00:53:32
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Jennie!

Va? Nej.. Tycker verkligen det är jätte tråkigt att du lägger ner den, men förstår dig också.. Har följt bloggen hela vägen och den har varit ett slags lyckopiller. Har alltid fått ett gott skratt och leende på läpparna även den gråaste dagen när allt känts så trist när jag klickat in här.. Men du får ha det så bra Alex! Kommer allt sakna dig och dina underhållande inlägg mycket. :)

2009-09-14 @ 00:54:38
Postat av: Marre

Tack för rolig och intressant läsning

Lycka till !!!

2009-09-14 @ 08:04:40
URL: http://marrejohanssons.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag önskar dig lycka till i livet. Det har varit roligt att läsa dina inlägg, kommer att sakan dina salta formuleringar. Men ha det bra i fortsättningen.

2009-09-14 @ 08:17:41
Postat av: DG, farsan

Tack för ett trevligt år med tankeväckande och skarpa, välskrivna inlägg med roliga bilder. Vi kommer att sakna Bibbi!

2009-09-14 @ 09:00:30
Postat av: kicki

Tycker verkligen inte att du ska sluta blogga. Gillar att följa din blogg. Tänk om, vad har du att förlora på att fortsätta blogga????



Jag gillar verkligen det du skriver.



2009-09-14 @ 09:06:57
Postat av: Caroline

Man ska sluta då man ligger på topp... =)

Tack för att du delade med dig av din vardag vännen!



Kram C

2009-09-14 @ 10:33:42
URL: http://princesses.blogg.se/
Postat av: Slick-Rick

Kommer att sakna Bibbi!Men jag har ju den stora äran att få träffa dig i verkligheten(ibland)så de får väl gå att leva utan Bibbi!Vi e blåvitt bäst i sverige!!!!!!!

2009-09-14 @ 10:58:55
Postat av: Lena

Kommer verkligen att sakna din blogg. Du skriver så himla roligt och har skön humor !!

2009-09-14 @ 11:19:47
Postat av: Christer

Tack för den här tiden Alex. Många roliga inlägg och diskussioner under året. Nu hoppas jag bara att blåvitt och DIF får mötas även nästa år. Ha det bäst!

2009-09-14 @ 12:25:46
Postat av: Moster

Fick en smärre chock, när jag öppnade bloggen just nu.

Som många skriver - ett uppiggande medel.

Men. o.k. jag förstår. Kan bli ett gissel. Men sluta inte med att skriva ! Du har sån talang. Skriv dina idéer - både tokiga, intelligenta och roliga i en egen (digitala) bok. Som du kanske framöver kan ge ut som en kåseribok. Finns inte så många unga kåsörer. Och de bästa av de gamla har slutat sina dagar. Benke Ohlsson i DN (På stan) är en relativt ung favorit - men dock c:a 15 år äldre än du.

Kanske får man lite mer chans att se dig "in real life". Och jag ska lära mig att bli bättre på att sms:a.

Kram och tusen tack för ett jättehärligt år på den här bloggen.

2009-09-14 @ 12:59:26
Postat av: Anna

Nej men du får inte sluta blogga, de är alltid lika roligt att gå in och läsa din blogg vad du nu än skriver om. De är ditt sett att skriva på som gör den bra.

2009-09-14 @ 14:30:55
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Anna

Nu blev jag lite ledsen när jag öppnade din blogg och läser att du slutar skriva, väldigt synd att du slutar, även om jag som många andra har full förståelse, en blogg ska inte kännas som ett måste, utan ska vara nåt man gör för att man trivs med det. Jag har tyckt det varit roligt att följa din blogg, den har blivit en del av min dag, undrar nu vad jag ska surfa på när jag gör min vanliga koll.. Hoppas du får ett fortsatt bra liv, jag får väl se dig på Allum istället när jag är där och shoppar ibland. Kram

2009-09-14 @ 18:35:57
URL: http://idahugo.blogg.se/
Postat av: Anne

Förstår dig att det kan bli en press att alltid ha något att uppdatera, men du ska veta att det varit mycket roligt och underhållande att läsa din blogg. Håller med Moster om att du borde fortsätta ditt skrivande i någon form.

Önskar dig en god fortsättning utanför blogglivet.

2009-09-14 @ 19:04:24
Postat av: Stefan

Det är med stor sorg jag läser att du tänker lägga av med ditt bloggande, denna dag kommer vara ett minne av allt du delat med dig under detta år om ditt liv dina tankar och funderingar om allt om livet och allt runt omkring som hänt dig.Samt det fenomenala sättet du har skrivet på du har en skrivar talang...... Måste verkligen säga att det varit en fröjd att följa bloggen och kommer verkligen att sakna dig Alex hoppas att du verkligen återkommer någon gång framöver!!!. Önskar att du även hittar den rätta att dela ditt liv med i glädje och sorg och vi får se hur det går för dom blåa nu när det närmar sig slutet snart



tack för denna underbara tid man har alltid blivet glad av dina bloggar////många kramar Stefan

2009-09-14 @ 19:56:27
Postat av: Lollo

Trist att du ska sluta blogga,hoppas vi ses på stan någongång för du verkar jättetrevlig:)

2009-09-14 @ 20:02:09
Postat av: Alex

Tack Så väldigt mycket Linda, Jennie, Marre, Ann, DG, Kicki, Caroline, Slick-Rick, Lena, Christer, Moster, Anna, Anna, Anne, Stefan och Lollo!

Jag har läst Era kommentarer flera gånger och det är jag tackar Er för dom fina orden, verkligen smickrande att läsa.



Ni får börja från början och läsa genom allt så tar vi läxförhör på det om två veckor ;-)

2009-09-15 @ 09:12:50
Postat av: Storebror

Jag undrar mest hur länge du kommer klara att hålla dig från att börja småblogga igen...

Du kanske börjar igen med sänkt ambitionsnivå vad gäller inlässfrekvensen. Kom just på att jag nu får axla ett större läsaransvar för moster (är nog två veckor sen senaste uppdateringen).

Synd på baginboxbloggen men troligen bra för ditt övriga liv. Bland annat är Amanda lite sugen på ditt nyckelben igen ;-)

CU

2009-09-15 @ 11:39:52
Postat av: Marre

Hahaha du är så rolig

Vi kan ta ett förhör över ett glas vin eller två, tjingeling ;-)

2009-09-15 @ 11:51:16
URL: http://marrejohanssons.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hahaha ett läxförhör.. Absolut jag är på! ;)

2009-09-15 @ 12:29:40
Postat av: Lovisa

blev alldeles deppig nu när jag kom in på din blogg, sluta inte blogga! :( du kan ju börja småblogga ist om det tar för mkt tid! för jag älskar din blogg!<3:D

å om du nu måste sluta skriva, ha den kvar så man kan gå in å läsa gamla inlägg ist då, tills du kanske kommer åter! ;)

2009-09-15 @ 17:44:04
Postat av: Gaisarn

Jävligt trist!

2009-09-15 @ 20:29:01
Postat av: Ellebelle

Meeeeen! Trist att du ska sluta blogga :(. Har ju följt dig i rutan och här sååå länge. Hoppas på o få höra, läsa eller se dig framöver! Ha det toppen o lycka till med o hitta kärleken, om du inte redan gjort det*

2009-09-15 @ 20:45:45
Postat av: "MI"

Alexander!



Kommer verkligen att sakna dina inläg! Det har varit en sann glädje att få ta del av allt som skrivits på denna blogg. Ditt sätt att skriva kan få vem som helst att fångas upp, och försvinna in i Sidebys egna värld och tankeverksamhet... Lova mig att fortsätta skriva på ett eller annat sätt, för en dag kommer alla tankar, funderingar och reflektioner till nytta. ( Speciellt när de är så smarta som dina!) Lovar!



Btw, liksom vissa andra önskar jag också dig lycka till med kärleken! Med lite mer spontanitet, samt "falla fritt" känslan finns hon nog närmare än vad du tror... "MI" tror på dig! ;)

2009-09-15 @ 23:33:45
Postat av: Nellie

vems blogg ska man nu läsa för ett gott skratt?

tyckter du kan stanna kvar å lysa upp vardadgen i höstmörkret som e påväg:)

2009-09-16 @ 07:08:51
Postat av: Lotta

Sjuttsingen också!! Har inte varit inne på din blogg på evigheter och så när det väl blir av så möts man av denna begravningsstämning..Men men, that´s life! Lova att i ditt läxförhör ta med frågan, "På vilken Ica Maxi avdelning skulle Alex kunna jobba med bravur?" ;-)

2009-09-16 @ 15:07:37
Postat av: Malin Andersson

Sitter pa Kreta varav saknaden av vissa prickar pa bokstaverna.. Var tvungen att hitta ett Internet cafe da jag inte last Baginboxbibbi pa 4 dagar,,,och vad laser jag.. Usch sa sorgligt.. Kommer att sakna den massor. Du har fatt en att skratta gott.Tusen tack Alex.. Kram Malin i Lund

2009-09-16 @ 17:14:35
Postat av: Alex

Jag skulle nog passa bäst på delikatessavdelningen.

2009-09-16 @ 19:59:18
Postat av: Anonym

avslöja hur din kärlek ser ut idag i alla fall, de är det minsta du kan ge oss beundrare....tiiihiii

2009-09-16 @ 21:18:33
Postat av: Sanna

Neeeeej! Dåååligt! Du kan ju inte sluta! Hur tänkte du där? Buhuu för dig. Vill läsa mera Bibbi!!

2009-09-17 @ 22:39:39
Postat av: Lotta..igen

Skulle bara kolla om du haft ditt läxförhör ännu? Men du Alex, delikatessavd är ju fel svar...minns du inte, när det begav sig.. Ingen kan lägga upp avocado med inplastad gurka lika otroligt vackert som du! :)

2009-10-01 @ 12:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0