Crapbooking

Såg idag en butik, har i och för sig sett den innan, vars koncept är Scrapbooking... Vad fasen är det för mystiskt, låter ju nästan tufft, då visar det sig att det innebär att man klistrar in bilder i ett album och skriver text till. Intressant att något så, ursäkta mig alla (S)crapbook-lovers, töntigt som att sätta in bilder i ett album kan ha en egen butik. Det visar ju på att det finns en efterfrågan och tänker jag efter så slår det mig att jag sett på olika ställen att folk som ska berätta om sin hobby har uppgivit att deras intresse är just att sätta in bilder i ett album. Fan, det finns allt möjligt att lägga tid på, stöp tennsoldater och kör uppställningar från något krig, samla navel-ludd från hockeyspelare i det lokala klubblaget eller klipp sönder strumpor och sätt in i album.

Var går gränsen för intressen/hobby, för mig känns det som ett väldigt märligt tidsfördriv. Om man inte jobbar som fotograf måste det råda brist på bilder, eller sitter man och klipper sönder bilderna till olika mönster som någon övergiven Unabombare, för att sedan skriva långa texter kring fotot-tillfället.

Hm, börjar faktiskt låta misstänkt likt att blogga men skit i det, alltid spännande att kasta sten i glashus.

Samlas man i grupper och klipper ihop eller kör man det själv på kammaren, samlas man kanske en gång i månaden och tittar igenom varandras album och skickar runt beröm. Bilden i sig måste bli av underordnad betydelse, när allt "lull-lull" kommit att dränka bilden.

Sammanfattningen är väl som vanligt att man får göra vad man vill, bara bägge är med på det och ingen blir skadad/mer skadad.

Märkligt är det hursomhelst men informera mig gärna i ämnet.


Kommentarer
Postat av: Anne

Hej Alex!



För två år sedan var jag lika undrande som du, men nu är jag helt såld på detta är hur roligt som helst. Lördagen den 19 september har vi en bokscrappingsträff i Hulebäcksgymnasiet i Mölnlycke då vi är hela 255 personer anmälda. Det är inte lång ifrån dig så du är välkommen dit och bekanta dig mer med ämnet. Om du nu inte är intresserad av scrapping så är det iallafal MÅNGA tjejer där som jah tror du är intresserad av eller hur?

En sida du kan gå in och titta på om du vill läsa lite om det och även se lite klistrade kort är www.svenskscrapbooking.se.

Måste oxå säga att jag tycket din blogg är roande att läsa.



Hoppas vi ses/Anne

2009-09-11 @ 15:39:15
Postat av: Jessica

Hahaha omg.

2009-09-11 @ 19:29:43
Postat av: Alex

Hej Anne!

Kommer jag dit med mina förutfattade meningar blir jag väl lynchad ;-)

Tack för komplimangen!

2009-09-11 @ 19:36:59
Postat av: Anna

Haha, crapbooking, humor Alex! Jag har som du också förutfattade meningar och tycker det verkar riktigt töntigt och lull-lulligt, isch! Tänk vilken syn att se dig på konventet... Haha!

2009-09-12 @ 00:02:00
URL: http://idahugo.blogg.se/
Postat av: Anna

Scrapbooking tycker jag är lite väl mycket "lull lull" Man ser inte riktigt kortet för alla andra små bilder på hjärtan, blommor mm och olika papper. Men däremot tycker jag att de kan vara roligt att sätta in kort i vanliga album. Roligare att ta fram ett kort och visa någon i ett album än att man ska sätta sig vid datan och titta. =)

2009-09-13 @ 18:24:09
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Camilla

HAHA men de är tur de finns människor som har alldeles för mycket tid över för annars hade jag inte haft ett jobb!!

2010-04-29 @ 06:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0