Uppladdning/återkomsten

Så ja, gör en comeback för att boosta mig själv inför vårens utmaning, Göteborgsvarvet som går av stapeln 22 maj. Vintern har bjudit på många ursäkter, vädret so jag i och för sig har gillat har ändå varit lite för kallt för mina späda luftrör. Sedan är ju alltid tid något som om man vill ha ursäkter ligger väldigt nära till hands.
Well, well, nu är det mindre än fem veckor kvar tills jag och en halv miljon tjockisar ska skutta/släpa sig runt Göteborgs gator och skumma hamnkvarter. Tänkte undersöka om det går att ta sig runt på en godkänd tid med träning av vad som är kvar.

Inledde stenhårt i fredags med 30min i ett furiöst tempo, Slottsskogen formligen fladdrade förbi och ögonen tårades, det var i detta ögonblick som jag kom att tänka på att börja blogga skulle kanske kunna inspirera mig. Så istället för att bara springa 25min laddade jag på i ytterligare 5 min och kom upp i en halv timme, kan tänka mig att det blev 6,5-7km.

Skammen som upplevdes 2008 när jag föll igenom och fick gå på Avenyn och stapplade i mål på 1,45 vill jag inte uppleva igen.
Därför var det bara att studsa upp imorse innan jobbet och upprepa min 30min, måste starta lugnt för att avsluta hårt, på onsdag blir det en timme och nästa gång två timmar osv, nja det sista var väl en lite överdrift men en timme blir det åtminstone, nu har jag ju till och med skrivit det.

Som Doktor Kalyl i håret efter en tur i solen, tittut!




Alla bra löpare kör med tajts, bara att haka på.




Har man tränat får man också sitta och slappa i solen efter avklarat värv.



Kommentarer
Postat av: Malin i Lund

Sååå nice att se att du är tillbaka på Baginboxbibbi.. Då lägger jag till den i favoriter igen...

2010-04-19 @ 18:35:27
Postat av: Anna

Skoj att du är tillbaka...och jag hade nog inte ens orkat springa halva Göteborgsvarvet ;)

2010-04-19 @ 19:41:38
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: emma

HEJA HEJA;)

2010-04-19 @ 19:55:34
URL: http://metrobloggen.se/ewc
Postat av: Slick-Rick

Tobbe har skrivit på för 3,5 år till med blåvitt,och bibbi är tillbaka.Secken bra dag de här blev!!!!!

2010-04-19 @ 21:10:05
Postat av: Lina, 17 år och bor i Madrid

jag hejjar på dig då :D

2010-04-20 @ 20:46:07
URL: http://lindefors.blogg.se/
Postat av: Alex

Skönt att se trogna läsare hitta tillbaka :-)

2010-04-23 @ 12:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0