Liket lever

Lilla bloggen, long time no see, känns som att det var i förrgår som jag slutade skriva men det verkar som tiden går fort när man har roligt.
Egentligen saknar jag inte detta så mycket som jag trodde, en av fördelarna var att jag skulle kunna gå tillbaka och kolla vad jag gjorde under hela 2009, nästan.
Nu funderar jag på att börja skriva dagbok på riktigt, för dagarna har en tendens att gå ihop sig så att man inte minns om det var måndagen eller fredagen som jag städade, kanske en dålig liknelse. Problemet är att jag nog inte kommer skriva lika frekvent med blyertspenna som på tangnetbord, även om det kommer gå mycket fortare.

Har styrt upp lite här hemma genom att nästan helt spontant målat en vägg i vardagsrummet i lila och bytt ut min gamla ungkarlssoffa mot en häftig divansoffa med gott om plats att slöa i. 2010 års kanske största utgift och händelse blir ombygnationen av köket och badrum, det enda problemet är den jäkla tummen som sitter så hårt uppkörd.
Jag har hottat upp mitt hemmagym med en pilatesboll som ska få min mage att bli ännu hårdare och armarna pressa ut t-shirtarna till bristningsgränsen. Jag vägrar skylla min lathet i löparspåret på kyla, för tusan, Göteborgsvarvet är bara fem månader bort och jag ska under 1.35, annars kommer jag, ööhhh, träna ännu mer till nästa gång kanske.


Kommentarer
Postat av: Thess

Hej! Vad roligt o härligt att gå in på bloggkollen o se att ett inlägg har gjorts av dig o ligger där o väntar på att få läsas av mig :D Spännande att du gjort om i ditt vardagsrum, om det inte känns för privat så lägg upp en bild på det vetja? Iaf, ha det underbart Alex! Mvh Thess

2010-01-14 @ 17:35:00
URL: http://lillthess.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj vad förvånad jag blev när jag fick se ett nytt inlägg=)

2010-01-14 @ 21:40:40
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: kårran

Yeeeey, välkommen tillbaka!

2010-01-24 @ 21:25:16
Postat av: Ellebelle

Ah! Kul med ett inlägg :) Synd att dem inte dyker upp lite oftare =) men då vet vi iaf lite om vad som händer hos dig!Kanske kan få lite renoveringstips av Kryckan han höll väl på å renovera som mest under programmets inspelning om jag inte minns fel. Skönt att du har det gött iaf. En annan läser en kurs på distans just nu och söker jobb! Segt men ett jobb ska jag ha tillslut :D

Ha det så bra så hoppas jag vi får en rapport om ett tag igen*

2010-02-18 @ 00:55:11
Postat av: Moster

Surprice !! Alex blogg existerar ! Tackar för det.

Nog klokt att hålla längre intervall mellan inläggen - inte bra att bli bloggberoende.

Målat väggen lila - ingen överraskning vad gäller färg, moster har inte tappat minnet. Skulle tro att det blir en klädsam färg som bakgrund till Ugglan. Om det nu är uggleväggen du målat. Får väl komma ner och colla - när/om tågen börjar gå igen. Här på ostkusten ligger snön 60 cm tjock på taken. Men lite tö igår och idag. Mer snö och kyla på väg. Bästa sättet att ta sig fram är skidor - om nu inte kommunen sandade så förbenat mycket i skidspåren. Våra trottoarer är ofta osandade, så där går det galant. Det händer att bussar och T-bana går.

Nu till själva ÄRENDET FÖR DAGEN. Vore praktiskt om herr Sideby höll sin telefon öppen på FÖDELSEDAGEN. Tusen GRATTIS !!!!!!! på 32-årsdagen.

Kram från mig, Lasse, Nabin o. Niraj.

2010-02-28 @ 15:17:32
Postat av: Stefan

Tjena o welcome back trots att det blir mer sällan gick bara in för en koll om det hänt något o wooow Sideby hade vaknat från idet haha alltid roligt höra från dig och framför allt att du mår bra!!!!

Och gratis till födelsedagen bättre sent än aldrig.

sitter här och skriver med felhand då den andra har lite semester efter liTe tokigheter.



Hade gött och dröj inte lika länge till nästa blogg//KRAM KRAM.

2010-03-08 @ 16:21:35
Postat av: anna

snälla fortsätt blogga!

2010-03-13 @ 18:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0