Vargslakten

Kollade på dokumentären "Vargkriget", jäkligt läskiga killar där ute i skogarna. Helt besatta av att utrota den vargstam som river deras boskap, vilket jag förstå, men ett tungt argument var att vargarna försörde deras jakt. Finns det folk i Sverige som lever på jakt 2010, nej, det är ju för nöjes skull och för att hålla nere älg och rådjurs-stammen. För dom här vapen-mupparna handlar det i slutändan bara om att döda varg för att vargen dödar "deras" nöjesjakt. Helt sjukt att dom ser sig som gerillakrigare och för ett krig mot ett rovdjur som inte kan komma undan deras specialgjorda gevär och plågsamma gifter.
Inte ofta som mitt kalla hjärta berörs men detta program gjordde det verkligen.

Roligare saker, för mig, är att min lediga långhelg har ägnats åt träning i dagarna två. Lördagen började med en mycket kuperad 75 minutare som verkligen fick hjärtat och lårmusklerna att jobba på max. Det bästa med att träna är att man inte orkar göra något mer på hela dagen och trots det kunna slappa med mycket gott samvete.
För att ytterligare komma i form följde jag med min gamla träningskamrat Calle upp till Skatås imorse, vi checkade in på motionscentralen och begav oss ut i skogarna tillsammans med den strålande solen. Benen var slitna som bara den, varje backe fick mjölsyran att åka snabbhiss upp i huvudet men att ta sig genom det ger bra psykisk träning också.

Efter träning hängde vi ett tag i bastun med en massa nakna gubbar, som aldrig är blyga med att visa upp sig från alla läskiga vinklar. På vägen hem släppte Calle av mig i stan så att jag kunde fylla på magen på Joe Farellis brunchupplägg tillsammans med Sellis. Personligen hade jag hoppats på bättre mat men man får aldrig vad man tror, bättre att göra sin egen mat.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Tja roligt att" you are back" ska läsa alla inlägg nu som du skrivet sista veckan.......



Hade gött Alex

2010-05-04 @ 21:19:42
Postat av: Storebror

Håller med om gubbarna som gillar att leka krig. Intressant det där när man kan välja när lagen passar att följa och inte. Intressant program och bra gjort att hyffsat neutralt skildra båda sidors problematik (även om just vargen inte fick chansen att uttala sig).

Amanda hälsar att det var fin ballong hon fick idag och att nästa gångs ak hon vara friskare och piggare. Nu har jag också skakat igång bloggningstätheten igen förresten.

2010-05-05 @ 23:45:26
URL: http://krillekrocko.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej jag tror inte att de är folk som lever på jakt, förutom de som lever på sina renar....=) Vad du är duktig med träningen...Men i bastun lät de inte så mysigt ;)

2010-05-06 @ 19:56:13
URL: http://dressingroom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0